zondag 7 november 2010

9. Op de kamer van Hans Verstegeren

In de keuken zit Jolande van 13, met knalrode lippen, ze kijkt naar me en lacht…..Hoezo? Doe ik dan iets bijzonders?
‘Ik ken dat grietje eigenlijk nauwelijks. Ze heeft een leuk bekkie, brutaal, uitdagend. Maar ze is wel jong…..een meissie van dertien…….wel al flinke tietjes……….en één mooi stevig beentje ……….. tsja, ………dat andere ongelukkige dunne poliopootje……….…godverdomme duizend maal zonde……………….’ zit ik allemaal in mezelf te lullen.
‘Kom op , Jee, even naar m’n kamer’ zegt Hans. Hij ziet dat ik naar zijn kleine zussie zit te kijken en zijn kleine zussie naar mij.

‘Ze is mooi, hè Jee?` zegt hij.
‘Zeker,’zeg ik.

Hans vindt Buddy Holly goed………..heb ik nog nooit wat van gehoord. Volgens Hans was het een goede zanger. In 1959 dood, bij een vliegtuigongeluk. Hij is dan 22 jaar. Hans heeft twee singles van hem: ‘Peggy Sue’ en ‘That ‘ll be the day’.
‘Moet je horen man, echt tof Buddy Holly.’ Hans speelt alletwee de singles op zijn pick up. Goede muziek; echte hits.
Ik houd zelf meer van de Rolling Stones. Dat weet Hans natuurlijk wel. ‘Paint it Black’ is een grote hit geweest en nu stijgt ‘Mothers little helper’ heel hard op hitlijsten over de hele wereld.
‘Mothers little helper…..? dat nummer gaat zeker over iemand zoals jij???’
‘Nee man,’ zeg ik, ‘met mother’s little helpers bedoelen ze in dat nummer een soort peppilletjes voor moeders die het even niet meer zien zitten. Bob Dylan vind ik ook heel erg goed; "Rainy Day Women #12 & 35" wordt zeker een hit. Ik heb alleen nog geen een plaatje …..….heeft ook niet veel zin als je geen pick up hebt, hè. Gelukkig draait Jos Brink op de radio veel Stones en ook aardig wat Dylan in zijn programma ‘tussen 10 plus en 20 min’. Van het geld dat ik met mijn krantenwijkie verdien wil ik ooit nog wel eens een keertje een pick up gaan kopen……..maar tot op heden heeft mijn moeder die paar centjes hard nodig om wat eten op tafel te kunnen zetten.
‘Toch ’Mothers little helper’, zegt Hans pesterig.
‘Hans,luister nou maar eens goed naar die tekst …..of lees hem gewoon eens, dan begrijp je de titel van die song.’
Hans houdt die pesterige blik op zijn gezicht……en zegt niks.
‘Goed, Hans, letterlijk heb je gelijk; ik ben moeders hulpje, ja, dat klopt’zeg ik.
‘Daar is helemaal niks mis mee, hoor Jee,’ zegt Hans, 'maar je moet alleen niet àlles aan je moeder weggeven, man’.

Er wordt op de deur geklopt en Jolande steekt haar mooie ondeugende koppie om de deur.
‘Wat drinken?’ zegt ze een beetje stoer met haar knalrode uitdagende lipjes.
’Goed idee.’ zeggen wij in koor.
‘Pilsie?’ vraagt ze.
‘Mag niet, van pa en ma, weet je toch,’ zegt Hans
‘Ma is weg en pa maft,’ zegt Jolande
‘Oké, Ik haal zelf wel even Jolande,’ zegt Hans.
‘Voor mij ook een!’ zegt Jolande brutaal.
‘Jij, bier? ben je nog veel te jong voor.’
‘Eentje maar, Hans, eentje maar, please...?' slijmt ze.
'Vooruit....maar dat is gelijk de limit, hoor!'

Hans is de kamer nog niet uit of die kleine schmicht van een Jolande springt als een aanhalig poesje bij me op schoot, slaat haar armen om me heen en drukt zich stevig tegen me aan.
‘Hé, wat doe je nou?,’.........tsjonge, jonge, jonge, wat een vreselijk stomme vraag, zeg ….........krijg er natuurlijk geen antwoord op ook.
Onwillekeurig streel ik haar, waar ik haar kan strelen: haar glanzende blonde haren…..haar gezichtje.....haar armen ……….haar goeie, stevige been …….…. haar borsten. Mijn ademhaling is gelijk al van slag. Jolande spint van genot. We doen ‘neussie wrijven’……..en ik heb inmiddels al een flinke stijve......fijn wel dat Jolande niet zo'n zwaargewicht is....ze zit er boven op......ze moet hem nu voelen......kannie anders.Ze drukt haar glimmende rode lippen tegen de mijne; opent langzaam haar mond; met haar tong duwt ze zachtjes mijn lippen uit elkaar ……..onze tongen verstrengelen zich en spelen en ……………daar is Hans alweer met drie bier.
'Ha, zegt Hans, dat is nou precies de situatie hier: 'dikke lul, drie bier'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten