zondag 12 december 2010

Jeetje Mina

Hallo lieve ex-collega,
Jeetje Mina nou! Het is zeker lang geleden dat we mailden of dat ik bij je was. In het voorjaar dan kom ik denk ik weer eens die kant op. Maar mailen kunnen we natuurlijk ook altijd.  Je ziet me wel niet vaak en je hoort me niet vaak maar ik denk wel vaak aan je, heus.
Uit je mail straalt opgewektheid en energie. Dus kan het haast niet anders of het je gaat goed. Klopt dat ook?

Ik zie nu voor me je werkplek………en opeens gaat daar de telefoon…….
je neemt hem zo aan:
‘Goedemorgen, met Stomerij Teuntje, u spreekt met……...’
’ooooooooooooh halloooooooooooo,  Jeetje……….Jeetje, wat is dat lang geleden …hoe ist er mee jongen?'
Nou, goed dus en ik zal niet opsommen waar ik allemaal mee bezig ben, want dat is zowel voor mij als voor jou vermoeiend. Het belangrijkste is dat ik gezond ben en dat de sloffen die ik via Sinterklaas kreeg van mijn lieve vrouwtje (de groeten overigens terug), goed passen en ook warm zijn. Hinderlijk van die sloffen, vind ik de veel te lange oren, die er aan zitten, daar struikel ik nogal eens over. Ik snap het wel: die sloffen stellen een konijnenechtpaar voor en kleine piepoortjes staan gewoon stom op zulke flinke konijnen (maat 46).

Momenteel wordt het huis in stelling gebracht voor het volgende evenement: kerst. Er is een gloednieuwe kunstkerstboom aangeschaft. Die kerstboom moet het overigens wel doen met oud engelenhaar (dit jaar door mij ook nog een tijdje gebruikt als toupet) en met stokoude ballen. Dolgelukkig is deze boom met zijn piek en dat is me er ook een: groen, groot, glanzend en wel 30 centimeter lang. Had je die oude kunstkerstboom van ons eens moeten zien……………kan ik me wel voorstellen, want zijn piek was slecht 25 centimeter. Ik heb die oude boom maar gelijk bij het grof vuil gezet, want  ik heb geen zin in een kerstboomoorlog in mijn huis.

Tsja, nog steeds heerst het kouwebillenprobleem en met name bij jou…….vorig jaar kon ik je nog aan hotpacks helpen voor in je grotere slips…..maar die tijd is voorbij. Ik heb hier nog wel vijf stuks gebreide onderbroeken liggen van mijn schoonmoeder zaliger,  een betere bescherming tegen de kou dan die gebreide onderbroeken kan je niet wensen me dunkt. Misschien dat de courier hier eens langs kan rijden om ze op te halen, ik woon vlakbij Stoppe Hein een van de filialen van Teuntje.

Even alle gekheid op een stokje: Black Beauty………heeft die er werkelijk een kindje bij of moet het nog komen? Ik heb niet gemerkt in juni dat ze zwanger was. Ze moet toen al vier maanden geweest zijn, togh?  Wil je haar gelukwensen met haar zoon/dochter?

Nog iemand die echt blij mag zijn is Miep, weet je wel, van dat andere kantoor. Het is zo mooi dat haar man weer een baan heeft. Werkeloosheid  is het allerergste……….nee, niet het allerergste maar het is afschuwelijk om werkloos te worden. Het is echt ellendig voor jezelf en de mensen om je heen; die W.W.  stelt tegenwoordig geen klote meer voor!

Fijn dat het goed gaat met je vriend, zoals je schrijft in je mail. Hij zal zijn persoonlijke subsidie  toch wel mogen houden, neem ik aan? Ondanks de forse bezuinigingen. Heeft ie al weer een nieuwe stationcar?

Zolang ‘your lovely doughter’, de krantenknipsels op prijs stelt zal ik ze blijven toesturen. Ze zegt wel  ’ho’ als ze het zat is. Ik heb trouwens geen mailtje van haar gehad, hoor.  Leuk dat ze weer naar Oeganda gaat trouwens. Ik zou ook best met haar mee willen…….ik zal het er eerst even met geliefde echtgenote over moeten hebben.

Mijn zoon Larry, tsja……, hij heeft sedert een maand  of twee (??) een vriendin, ik weet niet eens  hoe ze heet, hij heeft het me wel gezegd maar ik ben het weer vergeten. Schande! Ik heb haar ook nog niet gezien maar, en nu komt het dus, ze woont daar bij jullie in dat dorp!!!!!! (dus dat kan absoluut niks zijn!) (grapje).
Mijn zoon Koen heeft besloten onze woonplaats te verlaten; hij gaat een woning zoeken in de stad van zijn vriendin; je raadt het nooit: Utrecht!! (Dat kan weer wel wat worden want ik heb daar leuke huisjes gezien). Binnen een jaar is hij weer terug, denk ik, toch.
Tsja, wat dan nu nog verder in deze vermeld……twee foto’s  (van vrijdag jl.) zet ik er op: hierboven een van Jee op de sportschool, op die foto train ik mijn triceps (het lijkt er eigenlijk meer op alsof ik mijn sluitspieren zit te trainen); op de foto hiernaast maak ik het SP-maandblad  ‘Tribune’ klaar voor verzending.
Nu stop ik, want ik ga nog even mijn bridgelesje bestuderen…..ooooh….dat weet je natuurlijk nog niet: ik doe een cursus bridgen….leuk kaartspel……beetje erg moeilijk……maar toch leuk.  Ik heb nu 6 van de 12 lessen gehad (hé, wat leuk, ben ik nu precies op de helft!).  Ken jij dat? Bridgen? Het vervelende van die cursus is dat ik veruit de jongste cursist ben. De meeste andere cursisten zijn 75 jaar of ouder. Die zijn er preventief door een maatschappelijk werker naar toe gestuurd om niet te dementeren of te vereenzamen. Ik ben daar natuurlijk op eigen initiatief naar toe gegaan maar dat zal je wel begrijpen.
Ik ga er nu echt een eind aan maken. Wil je de hartelijke groeten doen aan al mijn lieve exen aldaar. Doe ook maar voor één keer aan die niet zo lieve.

Heel Veel Liefs,
Jee(tje)


Alle namen in deze blog zijn om redenen van discretie t.o.v  betrokken gefingeerd.
Alleen Jee(tje) is in werkelijkheid Jeejeepee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten