vrijdag 29 oktober 2010

2. Hans Verstegeren, de pastoor en ik

Hans heeft nu ook een fiets. Dat vind ik hartstikke fijn, want nu kunnen we tenminste samen naar school fietsen en een beetje praten over van alles en…….….wat er zo al gebeurt. Ik vertel Hans nu toch maar wat ik echt bij die pastoor ging doen.

‘Oh, ‘zegt Hans, ‘wij zijn thuis ook niet zo rijk hoor. Mijn moeder doet het niet mee zo graag als vroeger maar als we de poen hard nodig hebben gaat mijn moeder een nachtje werken in nachtclub ‘Wodana’ als danseres. Schijnt goed te verdienen, want, als ma een nachtje gewerkt heeft, kan en mag ineens weer van alles: nieuwe kleren kopen, fietsreparaties, eten laten komen van de chinees, een biertje, wijntje en ……………ik hoor mijn vader en moeder dan ook veel meer lol maken met elkaar….vooral mijn moeder heeft dan de grootste lol, die gilt af en toe het hele huis bij elkaar.‘

‘Mijn moeder kan ook goed dansen,’zeg ik,’engelse wals, chachacha, quick step enzo….is denk ik niet zo interessant voor in een nachtclub…..trouwens.......ze kàn ook helemaal niet weg om te werken, niet ’s nachts, niet overdags…..nooit niet. Mijn vader is er bijna nooit en er zal toch íémand thuis moeten zijn om voor ons te zorgen.'

Ik zou het nooit van mijn leven tegen Hans gezegd hebben van dat geld en die pastoor maar ik wil eigenlijk van Hans horen wat hij ervan vindt......... van het gedrag van die pastoor. Dat vond ik wel een beetje raar raar.
‘Wat deed ie dan, Jee?’
‘Hij gaat achter me staan, stopt zijn rechterhand in mijn rechterbroekzak…daar zit een klein gaatje in….dat maakt hij door hard te duwen groter….hij gaat er met twee vingers door heen en zegt:
‘Zit er nou een gat in je rechterbroekzak, Jee? Dan zal ik dat briefje van honderd gulden in je andere zakje moeten doen.‘ Bij elke lettergreep van die zin, tikt meneer Pastoor met die twee doorgestoken vingers zachtjes tegen mijn piemel aan.
‘Misschien,' zegt meneer pastoor,'kan ik het bankbiljet in die andere zak kwijt.’
Hij duwt zijn andere hand in mijn broekzak en voelt wel heel erg zorgvuldig of er geen gat in zit. Ook met zijn linkerhand zoekt hij mijn piemel op.
‘In deze broekzak kan die wel, hoor,' hijgt de pastoor, met een bezweet gezicht stopt hij het bankbiljet in mijn linker broekzak.
‘Nou, meneer pastoor, dank u wel,' dan ga ik maar weer.’
‘Wees je er voorzichtig mee lieve jongen,’ zegt hij met een gespannen gezicht, terwijl ik hem nog wat onduidelijke handbewegingen zie maken ter hoogte van zijn gulp.

‘Homo en pedo, die pastoor van jou en je moeder,’zegt Hans.
‘Wat is dat dan, homo en pedo?’ vraag ik.
Als je als vrouw alleen met vrouwen vrijt of als man alleen met mannen, ben je homo. Je bent pedo als je als volwassenen seks hebt met minderjarigen. Die pastoor van jou is dus allebei. Zeg maar tegen je moeder; dat ze aangifte moet doen bij de politie. Pedofilie is strafbaar.’
Mijn moeder doet toch nooit aangifte doen......is ze gelijk haar extra centje van de kerk kwijt....ze zou wel gek zijn.

‘Vond je het lekker, Jee, die vingers van meneer pastoor over je pik?’ vraagt Hans
‘Lekker?? Welnee, joh, ik vond er niks aan.’
‘Kreeg je dan geen stijve?’
‘Een stijve, die heb ik alleen ‘s ochtends vroeg, als ik, net mijn bed uit ben….dan moet ik gelijk altijd heel erg zeiken.’

(wordt vervolgd)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten