zondag 31 oktober 2010

4. Hans Verstegeren moet het weten

Hans moet weten dat ik nu ook geil heb. Uit de kerk ga ik gelijk even bij hem langs.
Waar het hart van vol is……..
Hans doet na mijn aanbellen zelf de huisdeur open.
‘Hoi Hans ….moet je horen….vanmorgen heel vroeg……’ maar verder kom ik niet ….
‘Hé, hallo, Jee, kom binnen, man, ik zal je aan mijn moeder en mijn zus voorstellen. Mijn vader is al aan het werk. Die zit op de tram. Die zie je een andere keer nog wel eens.’
‘Ma, dit is Jee, zit bij mij in de klas; hij woont hier om de hoek.’
‘Dag mevrouw, ….Jee.’
Ze wil weten waar ik hiervoor gewoond heb, wat mijn vader voor werk doet, hoe oud mijn ouders zijn of ik nog broertjes en zusjes heb en zo ja hoe oud die dan zijn. Gelukkig weet ik dat allemaal.
Hans zijn moeder drinkt bier. Er staat een halfvol flesje op tafel en drie lege staan naast haar stoel. Het is half twaalf zondagochtend.
Hans zijn moeder zit wijdbeens in haar stoel. Ze rookt een shaggie en leest een detective magazine: Francis Durbridge, die ligt tenminste dubbelgevouwen op haar schoot. Ze heeft dikke, witte benen met putten en spataderen. Haar benen zijn boven haar grijze sloffen en geitenwollen sokken bijna helemaal bloot. Het bovenste stuk van haar benen wordt nauwelijks bedekt door haar rode minipyjamaatje met Doortje Dartel afbeelding. Ik zit tegenover haar en kijk tegen haar zwarte slip aan. Rond haar ogen heeft ze zwarte lijnen getekend, haar lippen zijn onregelmatig rood gestift en haar zwartgeverfde haren staan alle kanten op.

‘Daar zit Jolande, mijn jongste zus.’
Ze kauwt driftig kauwgom, leest en blijft onverstoorbaar lezen in de Tina; doet net of ze Hans niet hoort en mij niet ziet. Ze heeft een leuk, brutaal bekkie, Jolande, mooie lange blonde haren. Jong is ze, tien denk ik hooguit elf en toch rookt ze. Ze heeft een lange, roze nachtpon aan, beetje doorschijnend. Haar onderbenen heeft ze opgetrokken onder haar bovenbenen; zo zit ze schrijlings op de bank.
‘Kan je Jee niet even gedag zeggen. Jo?’ vraagt ma Verstegeren
‘Heb ik nou éven geen zin in,’ snauwt Jolande.
Waarom weet niemand en dat hoeft ook niet.
Ze staat verstoord op, loopt de kamer uit, gooit met een smak de kamerdeur achter zich dicht en stampt naar boven.........…naar haar slaapkamer, zal wel.
Ze loopt mank, toen ze opstond zag ik één normaal en één heel dun poliobeentje; dat dunne beentje moet ook nog wat korter zijn, want ze loopt behoorlijk te schommelen.

‘Kom op, Jee, naar mijn kamer.’
‘Hans....ik heb het nu ook!! Vanmorgen was het er ineens!’ en ik vertel hem trots hele verhaal.
‘Ik zei het toch dat je het op je twaalfde zou krijgen, man…….hè man, ……zie je nou wel, nergens voor nodig die paniek!’
Op het radiootje van Hans is rock and roll muziek.
‘Mijn moeder vindt dat ook leuke muziek………kan je lekker op dansen, zegt ze……………ik weet nog niet zo heel goed, wat ik leuk vind…………..Ria Valk is wel wat vind ik,..... …..’ik wil een cowboy als man’ is een hit van haar.....leuk.’ zeg ik.
Hans kijkt me een beetje raar aan maar zegt niks.
Aan de muur van Hans zijn kamer hangen een paar affiches van bovenlichamen van twee vrouwen met bijzonder knappe gezichten. Ze hebben alle twee ook grote borsten, waar overheen ze een beha aangetrokken hebben. Dat is ook het enige kledingstuk dat ze aan hebben. De ene heeft donker haar en de ander is blond. Claudia Cardinale en Brigit Bardot; zo heten ze, dat staat te lezen onderop de affiches.

Hans praat wel tegen me maar ik hoor niet wat hij zegt want ik zit vol opwinding naar die affiches te kijken.
‘Lekkere wijven hè, Jee?’ zegt hij nu ineens een stuk harder.
‘Ja, eh….’
‘Ik zal je wel een paar foto’s van die meiden meegeven……..heb je een zaklantaarn thuis, Jee? Nee? Dan krijg je er van mij wel een. Dan kan je je vanavond onder de dekens eens lekker aftrekken op BB of CC. Nou Jee, hou je van blond of van donker?’
‘Die blonde vind ik wel erg tof.’
‘Okee, dan krijg je van mij een mooie foto van BB.’
‘Maar eh….wat eh….hoe eh ….aftrekken?’ stamel ik.
‘Aftrekken en geil pompen is precies het zelfde, man…..….maar in feite heb je dat nog nooit gedaan, toch? Dan zit er niks anders op dan dat ik je een kleine instructie geef.’
Hans doet de deur van zijn slaapkamertje op slot.
‘Okee Jee , kom zitten op mijn bed, we doen allebei onze broek naar beneden.’
‘Ik begin, Jee, ik neem CC, ik vind haar zò mooi en fantaseer, dat ze mij ook zò geweldig vindt………kijk goed, Jee, kijk nu goed wat ik met mijn handen ga doen………..…en als je dat goed gezien hebt, Jee, ga jij…… kijk naar BB en….. wauw je vindt haar zooooo prachtig en je weet zeker, dat ze jou ook een stuk vindt en dan doe je net als ik met mijn handen……….en steeds iets sneller…….. en dan misschien even je ogen dicht en dan………

‘Hé, hé dimmen, Jee, rustig, mijn moeder en mijn zus hoeven niet gealarmeerd te worden.' zegt Hans, nog een beetje buiten adem van het aftrekken; lachend gooit hij mij de rol wc-papier toe………’om je beetje schoon te poetsen, maestro’ zegt hij……..’anders ruiken ze straks thuis wat je gedaan hebt………..nee hoor, geintje.’

(wordt vervolgd)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten